Създаваме ли поколение на страдащи от инсомния?

инсомния

Родителите, които системно позволяват на децата си да остават до късно, за да играят на компютърни игри или да гледат телевизия, създават поколение на страдащи от безсъние.

Повечето деца биха пробвали всички възможни варианти, за да отложат момента със заспиването. Често родителите нямат достатъчно търпение и сили, за да изградят навик у детето, че в определеното от тях време, то трябва да се оттегли безропотно към леглото.

Но знайте, че усилията си заслужават, защото е установена връзка между системното късно лягане на децата и вероятността да страдат от инсомния в по-напреднала възраст.Късното лягане се отразява и на възрастните хора, но вредите върху крехкия детски организъм са доста повече.

Свързана статия: Как да се справим с безсънието без лекарства?

А веднъж изграден лошият навик, трудно се изкоренява. Японски педиатри алармират, че повече от половината децата в Токио, на възраст до 1 година, заспиват след 22:00 часа.

Според техните наблюдения мозъчните цикли, които определят кога да спим и кога да се събуждаме, могат трайно да се повлияят от късното лягане. Биологичният ни часовник се контролира от част на мозъка, която реагира на количеството светлина, достигаща до окото. Поради тази причина излагането на децата на изкуствената светлина от нощни лампи, ги обърква и смущава естествения им ритъм на живот.

Как да усетят те кога започва и кога завършва денят? Според статистиката на въпросната болница броят на децата под 11 годишна възраст, за които е била потърсена лекарска помощ поради различни нарушения на съня – инсомния, сомнамбулизъм, проблеми с дишането, свързани със съня, се е увеличил с 26 % за пет години.

Според друго проучване, отпреди няколко години, две трети от децата в Обединеното кралство страдат от липсата на достатъчно сън. А един на всеки десет родители позволяват на децата си да заспиват пред телевизора или компютъра, а не след четене на приказка или история, разказана от тях за лека нощ.

Ако родителите позволяват на децата си компютърните игри или гледането на телевизия, когато е време те да се настроят за заспиване, това всъщност превъзбужда децата, вместо да ги успокои.

Ако искате да създадете навик в детето си да ляга в определено време, трябва да изградите ритуал на заспиването още от бебешката му възраст. Това е много важно, защото така детето знае – поиграло си е, общувало е с мама и тате, нахранило се е, изкъпано е, слушало е гласа на мама или тате в приказка за лека нощ и после е време за сън.

Трудно е да се издържи на изкушението за малко спокойствие, което предоставя включването на телевизора, още повече в изнервеното време, в което живеем, но упоритостта и постоянството Ви ще се овенчаят с успех. Режимът и правилата са неща, на които макар да се противопоставят, създават у децата усещане за сигурност и спокойствие.

Така че – бъдете търпеливи, за да не участвате в създаването на поколение, страдащо от инсомния.